Brug af Cookies
Denne hjemmeside anvender cookies til statistik og indstillinger. Ved at bruge hjemmesiden accepterer du dette. Klik og læs mere.
OK

SkoleFloorball - sådan staver du med kroppen

udm1

Ny

Bog, hæftet; 72 sider Ill.

Et fantastisk materiale med god inspiration til at komme i gang med SkoleFloorball. 

Materialet kan endvidere inspirere trænere i floorballforeninger

Flere detaljer

Yderligere information

SkoleFloorball – sådan staver du med kroppen’ kan bruges som inspiration for idrætslærere og pædagoger der arbejder med børn og unge i Folkeskolen. Materialet kan endvidere inspirere trænere i floorballforeninger.

Materialet indledes med en introduktion til historik, regler, rammer og udstyr. 

Herefter følger et afsnit om teknik og taktik i floorball – samt et afsnit om forebyggelse og sundhed. 

Materialets kerne beskriver tre eksemplariske undervisningsforløb opbygget med kompetence-, færdigheds- og vidensmål samt differentieringsmuligheder - med afsæt i Fælles Mål for faget ’Idræt’.

Undervisningsforløbene er opdelt således: 
• Indskoling, med fokus på leg med stav. 
• Mellemtrin, med fokus på fairplay og samarbejde. 
• Udskoling, med fokus på idrætten i samfundet.

Materialet afsluttes med et afsnit om spil og øvelser – samt en quiz om floorball og fairplay. 

Bog, hæftet; 72 sider ill.

Michael Milo Jørgensen og Mikkel Bøyesen. ’SkoleFloorball – sådan staver du med kroppen’. Dansk Floorball Union; 2015. 72 s., ill. ISBN 9788799831203 (TRYK). ISBN 9788799831210 (PDF). www.floorball.dk

Emner:
Markeringer af banen, Det officielle spil (banen, spilletid og deltagere), Floorballspillets historie, Officielle spilleregler, Floorball i løbet af skoledagen, De syv vigtigste regler til brug i skolen, Udstyr til brug i skolen, Staven, Stavens længde, Bolde, Markspillernes og målmandens udstyr og påklædning, Teknik, Udgangsposition, Bevægelser, Hold på staven, Modtagninger, Afleveringer og skud, Driblinger, Finter, Splitvision, Taktik, Formation, Boldbasis og boldspil, Spilhjulet, Varierede spilformer, Forebyggelse af idrætsskader, Opvarmning, Opvarmningsprincipper, Opvarmningsprogram, Skader, RICE-princippet, Floorball – forskning og sundhed, Undervisningsforløb, Indskoling 0.-3. klasse, Mellemtrin 4.-6. klasse, Udskoling 7.-9. klasse, Spil og øvelser, ’Forhindringsbane’, ’Cirkelbold’ og ’Partibold’, ’Jokerbold’ og ’Stereobold’, ’Kvadratbold’ og ’Rundt på gulvet’, ’Driblekunst’ og ’Følg lederen’, ’Hold banen fri’ og ’Få det væk’, ’Jæger’ og ’Hold øje’, Quiz om floorball og fairplay, Yderligere information om floorball, Om forfatterne.